![]() |
Albümün kapağı |
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kültür A.Ş., Türk
müziğinin büyük bestekârı Tanburî Cemil Bey’in taş plak kayıtlarının tamamını
günümüze taşıyan bir projeyi hayata geçiriyor.
İBB Kültür A.Ş., Türk müziğinin büyük bestekârı Tanburî
Cemil Bey’in taş plak kayıtlarını ilk kez 10 CD’lik bir albümde bir araya
getiriyor. Udî Bestekâr Mehmet Bitmez’in İstanbul, Şam, Sivas ve Urfa’da
yaptığı arşiv araştırmaları sonucunda hazırlanan “Tanburî Cemil Bey Taş Plaktan
Günümüze Bir Hazine” isimli albüm, çok yakında müzikseverlerin beğenisine
sunulacak. Ünlü bestekârın vefatının 100. yılı münasebetiyle hazırlanan proje
ile Türk Müziği’nin kültürel mirasının gelecek nesillere aktarılması amaçlanıyor.
35 Yıllık
Birikimin Ürünü
![]() |
Tanburî Cemil Bey'in notaları |
Cemil Bey’in 14
Eserlik “Özel Listesi” Long Play olarak basılacak
Kültür A.Ş., çok yakında Türk müziği tutkunları ve
arşivcileri için Cemil Bey’in en çok dinlenen taksim ve icralarından oluşan 14
eserlik özel listesini “long play” olarak basacak. Bu özel long play’ler 1.000
adet ile sınırlı olacak.
Nazım Hikmet’in
Cemil Bey’in Ölümü Üzerine Yazdığı Şiir
![]() |
Albüm için hazırlanan kitapçık |
Nazım Hikmet’in Cemil Bey’in ölümü üzerine yazdığı şiir,
ilk kez Alemdar Dergisi’nde yayınlandı.
Elâ gözleri dalgın, geniş alnı sararmış,
Bir san’atkâr hastadır, Cemil hasta yatıyor.
Odayı bir mâtemin görünmez rengi sarmış,
Başında duranların kalbi yorgun atıyor.
(…)
Gökler geri alıyor yeryüzünden sesini.
Şimdi geniş alnında ebedin gölgesi var!
Başında ağlayanlar sonuncu bestesini,
Ağır ağır kapanan gözlerinden duydular!
Nazım Hikmet / Tanburî Cemil Bey
Hakkında
![]() |
Plak kayıtlarından |
Tanburî Ali Efendi’nin de öğrencilerinden olan ünlü Bestekâr,
daha sonra çalmaya başladığı ve ismi ile bütünleşen tanbur sazı ile ustalık
derecesine ulaştı. Sanatçı, tanburdan
başka klasik kemençe, lavta ve viyolonsel gibi sazları da aynı ustalıkla icra etti.
Yaptığı eserlerle Türk müziği saz icrasına yeni ve modern
bir tarz ve değişik bir yorum getiren Tanburî Cemil Bey’in, özellikle taş
plaklara yaptığı taksim kayıtları, makam, üslûp ve tavır açısından dikkati
çeker.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder